Co jeść przy karmieniu piersią

Przy karmieniu piersią trzeba dość mocno uważać, co się samemu je. I bynajmniej nie chodzi tu wcale o jakąś bardzo rygorystyczną dietę czy rezygnowanie ze wszystkich przysmaków. W nielicznych przypadkach faktycznie trzeba wyeliminować naprawdę dużo składników, ale jeśli dziecko jest zdrowe i nie ma alergii, to można sobie pozwolić na znacznie więcej. Przede wszystkim dieta w czasie karmienia musi być urozmaicona, gdyż młoda mama musi dostarczyć swojemu organizmowi odpowiednią ilość składników mineralnych i witamin. Ważna jest też energia, według specjalistów w czasie karmienia należy spożywać około 500 kalorii więcej niż przy normalnej diecie. Jednak to akurat w dużej mierze uzależnione jest od tego, jaki styl życia prowadzi kobieta i jak jest aktywna.

Jedną z głównych zasad przy karmieniu piersią jest to, że jeśli dziecko nie ma problemów z alergiami, to można jeść większość normalnych potraw. Niektórzy zalecają zrezygnowanie w tym czasie z jedzenia ciężkostrawnego, a także powodującego wzdęcia i gazy. Jednak i takie posiłki można spróbować wprowadzać do diety, należy tylko bacznie obserwować reakcję niemowlaka. Najlepiej, jeśli nowe dania będą wprowadzane stopniowo, po jednym, bowiem wtedy od razu będzie wiadomo, czy będą one akceptowalne. Jeśli pojawią się u dziecka jakieś niepojące sygnały, bóle brzucha, wysypka czy biegunka, to należy daną rzecz odstawić i obserwować co się dzieje. Może się bowiem okazać, że ponownie będzie to można spróbować dopiero jak się skończy karmienie.